Translate

Powered By Blogger

Tuesday, January 22, 2013

MODE: Kacau Bilau Lemau

Huh!!

Tajuk!!....hmmm tu la....tajuknya mcm yg ada dlm kepala hotak ni la....serabut la!! Peeennaatttt sangat2 dgn tugasan2 d ofis yg tak pernah surut2....BERTAMBAH lagi adalah....bukan mengeluh (sat g ada kata lak aku mengeluh).....cuma rasa upset, penat, frust and menyampah kadang2 tu....Kerja tak pernah surut2...mana nak surut....kalau MAIN JOB utk beberapa orang dihumban pada aku sorang. Yang jadik mangsa sorang budak dlm bilik aku tu le....kadang2 dia jadik mangsa kena tlg....padahal kerja dia pun berlambak2....

Rasa dh TAK ADA kepuasan bekerja.....buat kerja cepat2 mcm gila babas sebab target asalkan siap. NO SATISFACTION!!! Im feel nothing!!! Kadang2 sampai 1 tahap tak tau le apa yg aku dok buat ni....DAH TAK TAU mana satu tugasan UTAMA....feel sooooo disappointed!!! TAPIIIII!!!!

TAPIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KALAU AKU TAK BUAT SAPA NAK BUAT?????? Attitude kebanyakkan staff mengamalkan silent konsep - ADA AKU KISAH???...kalau dengan aku2 sekali wat attitude mcm tu...tak tau le apa nak jadi. ATAS  DASAR TANGGUNGJAWAB dan kesian kat bos aku tu.....TERPAKSA la...menanggung pelbagai tugasan yg ntah apa2...yg tidak termasuk dlm my main job list. Ni kira kategori arahan dari masa ke semasa or MULTI TASKING!...Multi-tasking sebenarnya bagus kalau dalam job area yg sama.....kalau lain cabang tak ke haru biru blues???? Contoh: HR Executive - buat kerja2 HR mcm fail staf, recruitment process, interview, rekod cuti dll yg berkaitan di CAMPUR DGN PAYROLL itu boleh dikatakan MULTI-TASKING.....TAPI!!! kalau HR kena jugak buat Admin - licensing, dll, Pinjaman Pelajar, Surat-Menyurat kepada pihak2 berkuasa....dah mcm pelik.....TAPIII......dari sudut POSITIF NYA yang aku ambil dan bersyukur....aku berjaya menjadi independent staff, byk skill and experiences... so SAHAM TINGGI la kalau nk melompat ke tempat kerja lain....disebabkan tu...dan aku rasa apa yg aku buat ni adalah sebagai menambah ELMU DAN PENGALAMAN....aku SEDAYA UPAYA melakukan semua tugasan yg diberikan dgn TERRRRRBAAAAIKKKKKK!!!

Hah!! dah gitew nape tulis mcm hampeh ni??.....Ala sekadar nk lepas geram dan bengan dengan perangai atau sikap budak2 muda sekarang yg bekerja sambil lewa. Tak suruh tak buat, dah disuruh BERKALI KALI...KALI...KALI,.....pun dok wat derk lagi.....takkan sampai nk kena jerit dgn BOSS lagi....aduhai malang.......kesian aku dgn prangai budak2 yg mcm ni....tak tau le karier tu boleh berkembang or BADAN JE YG SEMAKIN KEMBANG. Tak pernah ambil serius selesaikan tugas yg diberi. Buat sambil lewa...ada sikap "ASALKAN SIAP, ADA AKU KESAH?"....yg mengabiskan masa sehari suntuk mengadap games dan internet pun ada....dapat GAJI BUTA jer lah.......kalau tak minat keja...let go la....bagi la kt orang lain yg betul2 perlukan kerjaa....


No comments: